FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum www.motoryzacjamp.fora.pl Strona Główna
»
mercedes
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
motomaniak
Wysłany: Czw 23:18, 13 Gru 2007 Temat postu:
Dodaje jeszcze informacje o o tym mercedesie:
Dziadunio z 1951 r. był jednak nieco inny. Odmienny wyraz twarzy. Nie miał „cywilizacyjnej smyczy” w postaci komputerów pokładowych, był obficie niekomfortowy, trudny w prowadzeniu i... wspaniały! Należał do najlepszych kierowców świata – tylko tacy mogli się z nim zmierzyć. Władali nim m.in. Sterling Moss oraz konstruktor auta – Rudolf Uhlenhaut. Czy w pojeździe z XXI wieku zostało coś z pierwowzoru? Czy geny wyczynowca przetrwały? Fot. Mercedes-Benz: Skrót SLR już w latach 50. XX w. elektryzował fanów motoryzacji. Pół wieku później nic się w tej sprawie nie zmieniło.
To, że Mercedes-Benz nawiązuje do swojej legendy – wartej dziś, bagatela, 25 mln euro – jest oczywiste jak grawitacja. Zaświadczają temu zarówno nazwa i design, jak tez technologiczne przeszczepy z Formuły 1. Czasy się jednak zmieniły – więc jak bardzo zmienił się kod SLR?
Srebrna strzała – reaktywacja!
Najszybsze dziecko Mercedesa idzie rodzinnym tropem. Wyglądem nawiązuje do dziadka. Boczne wloty powietrza, rury wydechowe umiejscowione tuż za przednimi kołami (chyba tylko po to, żeby kierowca mógł Fot. Mercedes-Benz: Nieważne czy z przodu, czy z tyłu - Mercedes SLR McLaren wygląda równie intrygująco. poczuć efekt końcowy naciskania na pedał gazu!), unoszone tylne skrzydło i drzwi przymocowane do nadwozia na tyle nietypowo, że sam Salvador Dali by się nie powstydził. To wszystko już było, 50 lat temu, ale teraz jest o niebo lepsze! Dawne niewygody przybrały formę luksusu, pozostając jednocześnie na najwyższym na świecie motoryzacyjnym poziomie. A ten poziom oznacza granice szaleństwa, ale o tym później...
Bryła bardzo intrygująca, niby zwykły Mercedes, a jednak... Przód wzorowany na wyczynowych bolidach, czyli Srebrne Strzały made in F1! Wielki nos z równie wielkim logo, po Fot. Mercedes-Benz: Drzwi otwierane na kształt skrzydeł to znak rozpoznawczy Mercedesa SLR McLaren. bokach podwójne reflektory, a niżej coś na wzór przedniego skrzydła – jak u Kimiego Raikkonena. Całość płaska niczym lekkoatletyczny dysk. Płaskość przodu z czasem przechodzi, w coś na kształt ciągniętego po ziemi, nieco wypełnionego worka. Linia zaczyna grubieć, by zakończyć samochód całkiem pokaźnym zadkiem. Konstrukcja wykonana z włókien węglowych zapewnia bezpieczeństwo na poziomie aut wyczynowych. Wymienna strefa zgniotu, wykonana ze wzmocnionych włóknem węglowym tworzyw sztucznych. Wyzwalane dwustopniowo poduszki powietrzne dla kierowcy i Fot. Mercedes-Benz: Wnętrze jak w luksusowym sedanie, tyle, że materiały leciutkie jak piórko w celu ograniczenia masy pojazdu. pasażera, boczne poduszki oraz dodatkowo poduszki zabezpieczające kolana. Najwyższe osiągi musza iść w parze z najwyższym poziomem bezpieczeństwa!
Bezpieczne szaleństwo!
Bo jak inaczej nazwać ten przewrotny zabieg panów ze Stuttgartu? Otrzymujemy wnętrze jak w luksusowym sedanie, tylko siedzenia są jakby „głębsze”. Do tego mamy świetny system audio, nawigację satelitarną, skórzane obicia – wszystko najwyższej jakości! Nawet kluczyk jest jak w E-klasse. Z tym, że w gąszczu podobnychFot. Mercedes-Benz: Silnik o pojemności 5,5 l rozwija moc 626 KM. Niewielu kierowcom na świecie potrzeba do szczęścia czegoś więcej. mu wyzierać będą trzy chromowane literki – SLR! Po umieszczeniu kluczyka go w stacyjce i uruchomieniu silnika skojarzenia z E-klasse odpłyną nieuchronnie jak kadencja kolejnych rządów! To, co wydobywa się przed nami spod maski budzi respekt. Aby sprawdzić jak bardzo czasy się zmieniły zrobimy małe porównanie: Dziadunio – jednostka 3-litrowa, wnuczek - 5,5 litra. Dziadunio ze swoich ośmiu cylindrów wypracowywał 310 KM, wnuczek ze swoich 12 – dwa razy tyle, bo 626 KM! Pójdźmy dalej: przyspieszenie od 0 – 100 km/h – 7,1 s i 3,8 s! Ale to jeszcze nic... 0 – 200 km/h: Fot. Mercedes-Benz: Mercedes SLR McLaren jest składany ręcznie. Klient otrzymuje produkt najwyższej jakości w cenie...500 tys. euro. legenda 21,8 s, spadkobierca legendy – 11,3 sekundy! Prędkości maksymalne 284 i 334 km/h! Oto dwie najbardziej zaawansowane konstrukcje swoich czasów. Jest jeszcze jedna różnica. SLR-em z lat pięćdziesiątych trzeba było zawładnąć. SLR-em z XXI wieku zawładnie za nas komputer! Seryjne ESP naprawi za nas część błędów o jakie bardzo łatwo, szczególnie, gdy ktoś cierpi na przerost ambicji nad umiejętnościami. Tego w latach pięćdziesiątych niestety nie potrafiono... A może stety?
Ilu kierowców, tyle opinii na to, jak dziś powinno wyglądać prawdziwe wyczynowe auto. Powinno być bezwzględne jak gorąca patelnia, czy mięciutkie jak poduszki z kaczego pierza? Tak czy inaczej – gorąca patelnia owinięta kaczym pierzem wprost ze Stuttgartu kosztuje okrągłe 500 tys. euro!
motomaniak
Wysłany: Czw 23:17, 13 Gru 2007 Temat postu:
kosztuje on W USA 1 500 000 zł ,a w Stuttgartcie 2 000 000 zł .Są różne ceny.
ferrarek
Wysłany: Czw 23:12, 13 Gru 2007 Temat postu:
ładny mercedes ale mam pytanie:jakie koszta!!??
szybki men
Wysłany: Pią 14:34, 23 Lis 2007 Temat postu:
Według mnie najlepszy i najpiękniejszy samochód mercedesa. Ten samochód ma swój własny styl jednym się podoba a innym nie{większości tak}. Oprócz wspaniałej stylistyki ciekawią mnie OSIąGI tego potwora: od zera do 100 w 3,6 i max prędkość 300km/h.
motomaniak
Wysłany: Czw 22:18, 22 Lis 2007 Temat postu: mercedes slr mclaren
Jest to sportowy wóz z świetnym wyposażeniem ale o tym nie ma co gadać przejdzmy do silnika.Umieszczone wzdłużnie 5,5L V8 dzięki umieszczonej centralnie śrubowej sprężarce Rootsa i oddziałowi sportowo-tuningowemu Mercedesa - AMG, uzyskał 626KM przy obrotach rzędu 6500 obr/min i momencie obrotowym 780Nm zaczynając od 3250 obr/min. Dzięki supersportowej pięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów AMG samochód przyspiesza od 0 do 100km/h w 3,8s. do 200km/h w 10,6s. a do 300km/h w 28,8s. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 336km/h. Samochód ten w 100% spełnia normy czystości spalin Euro, ale raczej nie głośności. Ma wyjątkowo krótkie rury wydechowe, co potęguje hałas, a ich ujście kończy się za przednimi kołami co nawiązuje stylistyką do protoplasty Mercedesa 300SLR. Ma to jedną wadę - po uchyleniu okna czuć zapach niespalonego paliwa. Wloty powietrza także nawiązują do Mercedesa 300 SLR, ponieważ znajdują się z boku.a teraz ciekawostki i dane:Producent DaimlerChrysler
McLaren Automotive
Poprzednik Mercedes 300 SL
Następca 722 SLR
Segment supersamochód
Silniki 5.5 L Supercharged V8
Skrzynia biegów automatyczna
Długość 4656 mm
Szerokość 1908 mm
Wysokość 1261 mm
Masa własna 1768 kg
fotki:
http://grzesiu.blox.pl/resource/2003_mercedes_slr_mclaren_amg_06_sb.jpg
http://www.allsportauto.com/photoautre/mercedes/slr/mclaren_amg_2003/2003_mercedes_slr_mclaren_amg_02_sb.jpg
http://tadziker.wrzuta.pl/img/middle/27Shnx0tye/mercedes_slr_mclaren
http://www.bigglook.com/biggauto/wallpaper/image/mercedes_slr.jpg
http://parkoffka.ru/media/4/20060126-
!MercedesSLR.jpg
http://www.modelcar.de/modellauto_mercedes_mclaren/mercedes_mclaren/mercedes_slr_mclaren.jpg
http://www.sportscarcup.com/cars/mercedes-benz-slr-mclaren-doors-open.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Mercedes_SLR.jpg/250px-Mercedes_SLR.jpg
Podobne Aston Martin V12 Vanquish S
Bugatti 16.4 Veyron
Ferrari Enzo
Koenigsegg CCX
Lamborghini Murciélago
McLaren F1
Pagani Zonda
Porsche Carrera GT
Saleen S7
Forum www.motoryzacjamp.fora.pl Strona Główna
»
mercedes
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Wiadomość Dnia
----------------
fiat multipla
moto-forum
----------------
twój pierwszy raz
fajne auta
główny temat-motoryzacja
moto-sport
MOTORYZACJA
----------------
samochody
jednoślad
auta terenowe i SUVy
ciężarówki
modyfikacje
----------------
TUNING
modele samochodów
rozrywka
----------------
FILMY
gry komputerowe
fotki
mania-marki
----------------
subaru
porshe
ferrari
mercedes
BMW
różne różności
----------------
ankietki
reklama;-]
----------------
www.radosnyradzio.fora.pl
www.GRAw@klan.fora.pl
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin