Forum www.motoryzacjamp.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 HISTORIA MARKI BMW Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
motomaniak
Administrator



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Śro 18:09, 28 Lis 2007 Powrót do góry

HISTORIA MARKI
Firma BMW swój początek datuje na rok 1916 kiedy to została przemianowana z Bayerische Flugzeugwerke AG na Bayerische Motoren Werke AG. Główną dziedziną firmy były znakomite silniki lotnicze. Słynny trójpłatowy myśliwiec Fokker z I-ej wojny światowej był wyposażony w gwiazdowy silnik BMW. W 1918 roku czyli po zakończeniu wojny sytuacja finansowa zakładów w Monachium pogorszyła się, firma potrzebowała nowych rynków zbytu a ponieważ traktat wersalski zakazał Niemcom produkcji samolotów, więc postanowiono rozpoczął wytwarzanie motocykli. W roku 1923 pojawił się pierwszy motocykl BMW model R32, posiadał dwucylindrowy silnik typu bokser (przeciwsobny układ cylindrów) o pojemności 496ccm ze zblokowaną skrzynią biegów, napęd przenoszony był wałkiem z przegubami. W latach 20-tych firma BMW skonstruowała wiele wspaniałych motocykli np. modele R37, R39 czy turystyczny model R42. Ale to nie wystarczało celem było produkowanie samochodów, dlatego w roku 1928 przejąto fabryką Eisenach Dixi w której produkowano małe samochody na licencji brytyjskiego Austina 7. Sprzedał BMW Dixi 3/15 szła dość dobrze biorąc pod uwagę kryzys gospodarczy 1929-32. Doświadczenia zdobyte przy wytwarzaniu małego Dixi pozwoliły na skonstruowanie własnego samochodu, jak np. modeli 315, 319 czy sportowego roadstera 328, który odnosił du?e sukcesy sportowe. W czasie II-ej wojny światowej produkcja samochodów spadła, nie konstruowano nowych modeli gdyż cały potencjał został skierowany w produkcją silników samolotowych na potrzeby wojska.Po wojnie trudno było podnieść się ze zgliszczy, fabryki w Monachium i Eisenach były doszczętnie zniszczone, trzeba było dużo czasu żeby wszystko odbudował. Pierwszym powojennym modelem samochodu była duża limuzyna BMW 501, niezbyt udany na tamte czasy gdyż nie było klientów na takie samochody. W roku 1955 rozpoczęto produkcję malutkiego dwumiejscowego samochodziku Isetta, którego konstruktorem był włoch Enzo Rivolta. W roku 1959 przedstawiono serie trochę większych samochodów, modele 600 oraz 700 z motocyklowym silnikiem umieszczonym z tyłu. W latach 60-tych rozpoczęto produkcję nowej generacji samochodów klasy średniej, typu sedan i coupe, z umieszczonym z przodu, wzdłunie silnikiem cztero lub sześciocylindrowym, napędzającym tylne koła, o pojamności od 1,5l do 2l. Przód auta zaprojektował włoski stylista Giovanni Michelotti, z charakterystycznym rekinim nosem, który pozostał z drobnymi zmianami do późnych lat osiemdziesiątych. Zapoczątkowując produkcją modeli 1500, 1600, 2000 firma BMW rozpoczeła swoją passą trwającą do dziś. Fabryki BMW rozsiane są na całym świecie, roczna produkcja samochodów osiąga pół miliona egzemplarzy. Obecnie nadal produkowane sę znakomite motocykle (w Berlinie), firma produkuje również najnowocześniejsze silniki lotnicze, prowadzi wiele projektów nad technologiami ekologicznych silników (np. wodorowymi).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)